Om jag var händig


Om jag var händig skulle jag bygga
dig slottet du alltid drömt om.
Jag skulle koka
en snällkola som var gratis för alla.
Jag skulle plantera ett träd
som inte gick att fälla
så dess frön kunde sprida sig och växa till skog.
Om jag var händig.

Om jag var en konstnär skulle jag måla
hela världen klar
Jag skulle måla
ett porträtt av dig.
Jag skulle måla
ett leende på era läppar.
Om jag var en konstnär.

Om jag var vinden skulle jag blåsa
liv i träden.
Jag  skulle blåsa
liv i slocknade lågor.
Jag skulle blåsa
i ditt hår som i en romantisk reklam.
Om jag var vinden.

Jag är flickan i ditt liv och tillsammans bygger vi drömmar.
Jag är kompisen ni ser
som handlar kola i cafeterian.
Jag är hon som pratar med blomman och får den att växa.

Jag är hon som inte kan måla
men som målar porträtt av dig i tanken.
Jag är hon som försöker få dig att le när du är ledsen.

Jag är flickan som fladdrar som en virvelvind.
Jag är flickan som försöker
hålla lågan vid liv.
Jag är flickan som det går att blåsa omkull.

Jag är personen som tänker alla tankar.
Som skriver alla orden.
Som samlar alla känslor.
Som drömmer alla drömmar
och försöker göra stordåd.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag känner en viss värme sprida sig kring området vid hjärtat. Du är allt bra klok du :)

2008-12-20 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0