Lita på mig

Det är inte en dikt.

Det finns en öken runt varje oas
och en oas i varje öken

Det finns en sten på varje sandstrand
och ett sandkorn bland alla stenar

Det finns en oslipad diamant i juvelaffärn
men den slipade får uppmärksamheten

Det finns en person med glad atomsfär
men det är den som är snygg som drar skämten

Det finns en otillräcklighet i varje hjälte
och en hjälte i varje otillräcklig människa

Det finns ett uns av ensamhet hos den med många kring sig
men det är den med många kring sig som inte ser den som är ensam

Det finns förståelse hos alla människor
men det är alla människor som inte förstår

Det finns ett vattendrag i skogen
men det vattnet har rostat samman

Det finns solsken över staden
men den solen täcks av avgaser

Det finns så mycket vackert
men det vackra är oftast dolt

Det finns så mycket tanke
men tanken är oftast låst

Det finns så mycket att skriva om att det aldrig skulle ta slut
Det finns så mycket att ljuga om att jag egentligen inte skulle behöva sanning

Lita på mig
trots att jag inte gör det

Det finns nämligen vilja

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du är väldigt klok, hoppas du inser det själv! Du borde ta en närmare titt på alla dina sjukt bra sidor, än de som du kallar dåliga. Det är dom vi tittar på varje dag när vi ser dig,och det är därför du gör oss så glada! Jag tror hela du skulle må så mycket bättre om du förstod vad det är vi pratar om när vi ger dig komplimanger. Jag vet att du har nog många saker att ta tag i, men det skadar väl aldrig att ha det i åtanke? :)



God-jul vännen, hoppas du får en barnsligt fin jul! :)

2008-12-19 @ 19:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0