Jag ska bekänna...

... en sak.
Det är i genomsnitt 8 personer som läser min blogg varje dag.
Hur många är det?
Det är fler än på min hand.
Färre än i en klass.
Fler än vad som ryms i mitt rum.
Färre än världens befolkning.
Fler än ...
ja egentligen kanske det inte är så många. Till antalet.
Men tänk istället på hur mycket varje människa är. Alla de där 8 personerna har (förhoppningsvis) en anledning att fortsätta läsa. Alla personerna tänker säkert något efter att de har läst. För i genomsnitt 8 personer betyder det något att jag startade en blogg. Om ni tänker på hur mycket varje person ger till sin omgivning. HUr många kloka saker och snälla handlingar den gör. Då kan ni tänka att 8 personer låter mig veta att att det betyder något att jag finns i den här världern genom att göra en god handling. Läsa min blogg.
Tänk då på hur många goda handlingar jag ständigt möts av när jag faktiskt möter dessa 8 människor i det riktiga livet och vi kan utbyta givande ord.
Så under skatta inte 8.
Hur många är, hur mycket ger,
8 personer för dig?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Oskar

9st nu då, jag började läsa din igår ;)

2008-12-21 @ 14:04:32
URL: http://mrlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0