Gråta är bra till allt.

Av alla mina känslor så ligger gråten mig närmast till hands.
Jag gråter när jag är ledsen.
Jag gråter när jag är glad.
Lycklig. Olycklig.
och så vidare.
Jag tror att gråta är det som är lättast att ta till i de flesta lägen. För det passar alltid.
Det är en sådan sak som inte blir uttjatad. Så länge dina tårar är äkta så kan ingen anklaga dig för något.
Det är bra att gråta. Det är befriande och skönt.
Tänk att vi kan må bra av att få fälla tårar... det är egentligen bara saltvatten. Men det kanske inte är tårarna i sig som gör oss lätta om hjärtat utan det faktum att vi fick tömma ut en känsla. För i och med att det droppar ner för kinden så känner vi oss befriade. SOm om vi lättat på ett tryck inom oss.
Jag tycker det är tråkigt att prata om hjärtat, känslorna, tårarna och ögonen som biologiska fenomen eller organ. Jag vill prata om de på det känslomässiga plan som vi byggt upp  tanken. Och vad det symboliserar. Kärlek. Själens portar. Tankar och drömmar. Livet blir så mycket mer intressant om man inte håller sig til lden logiska förklaringen.

Fortsätt tänka abstrakt!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0